۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۲۷۰۰۸
مدیر مدرسه جزائریه شوشتر خبر داد؛

عمامه گذاری ۸ طلبه مدرسه| برگزاری نشست مرجعیت منادی وحدت

عمامه گذاری ۸ طلبه مدرسه| برگزاری نشست مرجعیت منادی وحدت
حجت الاسلام سبزی با اشاره به عمامه گذاری ۸ طلبه مدرسه به دستان آیت الله موسوی جزایری از برگزاری نشست علمی با موضوع «مرجعیت منادی وحدت»، خبر داد.
حجت الاسلام حمیدرضا سبزی، مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک فرا رسیدن ۱۷ ربیع الاول اظهار داشت: مراسم تلبس ۸ طلبه مدرسه علمیه جزایریه فردا ساعت ۹:۳۰ با حضور آیت الله موسوی جزایری در سالن اجتماعات مدرسه برگزار می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر با اشاره به برگزاری نشست علمی «مرجعیت منادی وحدت»، عنوان داشت: این نشست با حضور جمعی از فرهیختگان، از سوی مدرسه علمیه جزائریه شوشتر و با همت دفتر امام جمعه، اداره تبلیغات، فرمانداری، شورای فرهنگ عمومی و سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان شوشتر برگزار شد.

حجت الاسلام سبزی با بیان اینکه در برهه کنونی فتاوای مراجع تقلید بهترین استدلال برای پاسخگویی به دنبال کنندگان و مدعیان برگزاری «هفته برائت» است، تصریح کرد: ترویج تفکر مرجعیت و پاسخگویی به کسانی که به دنبال هفته برائت هستند، عمده‌ترین علت نام‌گذاری نشست (مرجعیت منادی وحدت) بود.

وی با بیان اینکه هر ساله در نهم ربیع، عده‌ای تحت عنوان «فرحه الزهرا» و برگزاری مراسمات سب و لعن، سبب اختلاف میان شیعه و سنی می‌شوند، خاطرنشان کرد: نشست مذکور در راستای پاسخگویی به شبهات مرتبط با «فرحه الزهرا» است و در آن ناصر سودانی، قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین، حجت‌الاسلام سلیمانی، امام جمعه شوشتر و حجت‌الاسلام شهریاری، کارشناس امور مذهبی به برخی از شبهات مرتبط با مسأله «فرحه الزهرا» پاسخ دادند.

مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر ادامه داد: حوزه علمیه جزائریه میزبان گردهمایی بیش از ۴۱ نفر از ائمه جمعه سراسر استان بود که در آن حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد امام جمعه اهواز و امام جمعه شوشتر به سخنرانی پرداختند./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات